Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Zima za oknem - fundament ocieplony.

Blog:  virgo2
Data dodania: 2012-10-27
wyślij wiadomość

Zdążyliśmy przed zimą - hura!!!

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Wróciliśmy wieczorem do Warszawy, a za oknem takie cudo:

blog budowlany - mojabudowa.pl

7Komentarze
lenka01  
Data dodania: 2012-10-27 21:39:41
To już nie zmarźnie :) Gratulacje!
odpowiedz
brygida  
Data dodania: 2012-10-27 21:41:03
U Was zima na całego, piękna zresztą, tylko czemu w październiku ;) ?
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-28 07:33:22
Lenka
Dzięki - trzeba go bidulka przykryć jeszcze od góry :)
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-28 07:34:17
Brygida
Zimie przebaczamy bo piękna, pozdrawiam.
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-28 07:36:05
Wdabrowkachg2
Wielkie dzięki - Wasz domek też piękny - pozdrawiam i życzymy powodzenia.
odpowiedz
zx51mtm  
Data dodania: 2012-10-28 10:27:58
u nas to samo!!!
a zaprawa stoi na zewnątrz.... zimo uciekaj!
odpowiedz
vol
Data dodania: 2012-11-01 16:51:37
Gratulacje!
I jakie śliczne zdjęcie! Już się nie mogę doczekać Bożych Narodzeń w takim otoczeniu. :)
odpowiedz

Dzień bez nawiedzenia budowy dniem straconym.

Blog:  virgo2
Data dodania: 2012-10-26
wyślij wiadomość

Dopiero jutro będę mogła zobaczyć jak się ma fundament ubrany w styropian :(

Ale za to dostałam wycenę ceramicznych nadproży łukowych firmy ZFE Ziegel - tu wielkie wielkie dzięki dla Pana Piotra Virgowicza, dzięki któremu uda nam się zapchać dziurę w systemie porotherm dryfix 44, który nie przewiduje czegoś takiego jak okna łukowe! Pracownicy Winerbergera rozkładali ręce i kazali samemu wylewać BETONOWE nadproża - można by na to dać jedynie 5 cm styropianu, bo przecież będziemy mieć ścianę jednowarstwową - masakra. Nadproże jest idealne - ceramiczne poryzowane pustaki, ocieplane w środku i mają od wewnątrz skos, żeby okna mogły się lepiej otwierać, mogą być również roletowe (choć u nas rolet nie będzie, ale może ktoś z Was byłby zainteresowany) - no cudo poprostu!!!

Produkowane przez nas nadproża są elementami obciążalnymi (przenoszą obciążenia stropu wieńca oraz muru kondygnacji powyżej nadproża). Nadproża - łukowe to konstrukcja przemyślana w każdym szczególe między innymi - łuk wewnętrzny wykonany jest w sposób umożliwiajacy otwarcie okna o 90 stopni.
Koszt wykonania - światło otworu okiennego = 160 cm + wsporniki (2 x 22 cm = 44 cm ).
Całkowita długość nadproża wynosi 204 cm = 2,04 mb x  2 szt. = 4,08 mb
Koszt 1 mb. nadproży łukowych = 680,00 zł netto
4,08 mb x 680 zł = 2 770,00 zł netto
Koszt wykonania 2 szt. nadproży łukowych = 2 770,00 zł netto
2 770,00 zł + 23 % Vat ( 630,00 zł ) = 3 400,00 zl brutto
Dostawa na miejsce budowy -  600,00 zl brutto
Razem do zapłaty - 4 000,00 zł brutto
Czas realizacji - 10 dni od potwierdzenia zamówienia

Wyglądać będą tak (zdjęcie pozwoliłam sobie skopiować ze strony piotrch.mojabudowa.pl):

blog budowlany - mojabudowa.pl

4Komentarze
Data dodania: 2012-10-26 14:45:29
oczywiście, że dzień bez wizyty na budowie jest dniem straconym:) ile okien łukowych planujecie? powiem szczerze, że fajne rozwiązanie ale nie tanie.
odpowiedz
lenka01  
Data dodania: 2012-10-26 14:47:34
To jakaś mega solidna konstrukcja!
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-26 14:52:56
Oj solidna, będzie potrzebny dźwig, żeby toto postawić na miejsce. Będą dwa, więc wychodzi po 2 tys. za jedno z transportem - myślałam, że będzie więcej. Pozdrowionka
odpowiedz
Data dodania: 2012-10-26 21:33:52
zaintrygowało mnie to zdjęcie, wchodząc tu przekonana bylam że to rampa do jazdy na deskorolkach ;) a tu proszę nadproże
odpowiedz

Ścianki się malują, jutro styropian.

Blog:  virgo2
Data dodania: 2012-10-24
wyślij wiadomość

Oj, ciężkie dni nastały - pakowanie, budowa, na dodatek nasz nowy tymczasowy domek wymaga odrobiny remontu, więc ganiamy w tę i z powrotem z domu do domu, zahaczając po drodze o Pana Edzia po niezbędne materiały. Nic to, trzeba to przeżyć i tyle!

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

2Komentarze
zx51mtm  
Data dodania: 2012-10-25 19:19:25
za to już pomalowane
od środka nie malujecie? świetnie Was rozumiem, dla mnie budowa to jedna wielka gonitwa, odkąd się zaczęła to czas płynie niemożliwie szybko.
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-25 22:01:51
Zx51mtm
Malujemy, a jakże, tylko starsze dziecko ze szkoły wraca koło trzeciej więc trzeba było lecieć do domu. Oj gonitwa i to jaka! Pozdrawiam i sił dużo życzę :)
odpowiedz

Ścian fundamentowych dzień szósty.

Blog:  virgo2
Data dodania: 2012-10-23
wyślij wiadomość

Niestety dziś ścianki jeszcze schną, więc malowanie jutro.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Za to mieszkanie doczekało się dzisiaj umowy przyrzeczonej (jak powiedział Pan Notariusz - "Było mieszkanie, nie ma mieszkania") i wkrótce reszta kasiorki na budowę domku trafi na moje konto - hura, hura!!! I tylko tego widoku z okien będzie mi brak:(

blog budowlany - mojabudowa.pl

9Komentarze
zx51mtm  
Data dodania: 2012-10-24 18:53:38
dysperbit?
malujecie pewnie dysperbitem i na to od razu styropian co?
odpowiedz
Data dodania: 2012-10-24 20:37:37
my też planujemy malować...tylko nie wiadomo czy pogoda wytrzyma bo u nas śnieg zapowiadają od soboty...
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-24 20:39:43
dysperbit
Zgadza się, styropian na piankę i finito - żadnej folii kubełkowej, która zgodnie z teorią Grzesia Budowlańca (i zdrową logiką) nie spełnia funkcji głoszonych wszem i wobec przez różnych panów co to chcą trochę grosza zarobić.
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-24 21:11:51
Dom-w-lucernie-dwa
Do soboty dużo czasu - pomalujecie w jeden dzień!
odpowiedz
zx51mtm  
Data dodania: 2012-10-25 09:56:02
folia
a czemuż to nie spełnia? chętnie posłucham
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-25 11:55:02
Zx51mtm
Bo nie mówią ludziom, że to tylko wspomaga hydroizolację z drenażem, jeśli taka jest - sama folia (którą wszyscy kładą na styropian zresztą, najczęściej niezgodnie z instrukcją) na nic, woda podchodzi od dołu, jaką funkcję ma spełniać, skoro ponoć styropian nie chłonie wody, chronić przed korzeniami, które są najsilniejsze poniżej poziomu fundamentów, przed naporem gruntu? Jakaś totalna pomyłka.
odpowiedz
zx51mtm  
Data dodania: 2012-10-25 15:30:32
niezgodnie z instrukcją czyli jak? woda oczywiście podchodzi od dołu, ale tu chodzi o wodę która "płynie" w obsypce drenażu. folia w tym momencie zabezpiecza styropian przed uszkodzeniami mechanicznymi nie tylko przez korzenie mniejszych roślin, które nie wchodzą tak głęboko w grunt, ale i samej obsypki tzn. żeby żwir nie perforował izolacji. styropian chłonie wodę wbrew obiegowej opinii i jeśli jakimś cudem wilgoć dostanie się między folię, a hydroizolację szeroko rozumianą to folia ma umożliwić jej odprowadzenie (m. in. po to te kubełki). także Grześ Budowlaniec nie do końca ma rację. inna sprawa że i tak nie wszyscy stosują folię i najczęściej i tak się nic nie dzieje :-) wszystko zależy od warunków gruntowo-wodnych.
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-25 16:19:15
Zgadzam się w 100 procentach co do tych warunków. Chodzi mi tylko o te sytuacje, kiedy ludzie kładą tylko po to, aby była mimo, że wcale warunki tego nie wymagają (bo pan powiedział, że trzeba albo znajomy ma), robią niechlujnie, tak że później odłazi, skręca się itd. - wywalone pieniądze
odpowiedz
zx51mtm  
Data dodania: 2012-10-25 17:56:29
no tak
to racja, nie zawsze trzeba, tak jak nie zawsze też trzeba drenaż. malowaliście już dzisiaj?
odpowiedz

Ścian fundamentowych dzień piąty.

Blog:  virgo2
Data dodania: 2012-10-22
wyślij wiadomość

Dwa tysiące bloczków prawie stoi na swoim miejscu. Jeśli zaprawa wyschnie, to jutro Boby będą malować ścianki, wówczas pojutrze styrodur.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Żeby nie było tylko fundamentowo - od pewnego czasu poszukuję fajnych włączników, nie tylko w sensie estetycznym, ale też praktycznym - tzn. żeby przy korzystaniu z nich nie paćkać ściany (tak jest przy tych tradycyjnych). Jedynie takie znalazłam:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Czy ktoś z Was widział może takie, tylko białe?

8Komentarze
lenka01  
Data dodania: 2012-10-23 09:23:32
Z perspektywy fundamentu dom wydaje się ogromny!!! Ze ścianami ruszacie dalej?
odpowiedz
zx51mtm  
Data dodania: 2012-10-23 14:02:22
lenka
badaj że mają dwustanowiskoy garaż... virgo2 czemu styrodurem chcecie ocieplać? i jakim? jaka grubość, jaka lambda?
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-23 18:29:02
Lenka
Domek nie taki duży - 170 m2 powierzchni użytkowej, a budować będziemy całą zimę, nasze Boby Budownicze mają kilka budów, więc trochę to potrwa - wybaczam im bo dobrze robią :)
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-23 18:38:33
Zx51mtm
Wydawało mi się, że wszyscy tak robią, nie znam się, ale wiem, że 5 cm i że jest twardszy od zwykłego styropianu.
odpowiedz
zx51mtm  
Data dodania: 2012-10-23 18:42:39
jest i to dużo, ale jest też 3 razy droższy, chociaż przy tej grubości to chyba "tylko" dwa. pytam bo sam chciałem tak zrobić, ostatecznie stanęło na zwykłym do fundamentów 8cm lambda bardzo niska bo 0,031 i na to wszystko siatka i klej.
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-23 22:18:11
styrodur
Coś nasz Pan Edzio od materiałów budowlanych mówił, że taki nam tańszy zamówi, a styrodur ponoć to taka nazwa dla tych styropianów fundamentowych, jak adidas dla... hym dla adidasów :)
odpowiedz
zx51mtm  
Data dodania: 2012-10-24 00:45:03
no chyba nie
a nawet na pewno. sprawdź cenę styropianu do fundamentów powiedzmy eps70 i Twojego XPS i zobaczysz różnicę. no chyba że Pan Edzio potrafi taniej załatwić XPS. z nazwą masz rację, ale nie stosuje się go tylko do fundamentów, a wszędzie tam gdzie potrzebna duża odporność na ściskanie, czyli np. na strop, podłogę etc. no i się tak trochę wymądrzam, bo jak już zauważyłaś przerobiłem ten temat ;-) poza tym izolacje to dla mnie ważna rzecz. co do włączników to myślę że koncepcja Ci się jeszcze nie raz zmieni, chociaż jak macie budować całą zimę to może faktycznie najwyższy czas zacząć ;-)
odpowiedz
virgo2  
Data dodania: 2012-10-24 18:59:41
styrodur
Zaiste, Pan Edzio potrafi - ma bardzo dobre ceny, na XPS też. No i okazuje się, że nie tak mało wiem w kwestii styroduru, a wiem od Grzesia Budowniczego, bo wszystko co o nim napisałeś nie jest mi obce - ha! A włączniczki piękne są i funkcjonalne więc o zmianie zdania nie ma mowy, najwyżej koloru :)
odpowiedz
virgo2
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 223836
Komentarzy: 1856
Obserwują: 188
On-line: 9
Wpisów: 188 Galeria zdjęć: 1201
Projekt VIRGO II
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - mazowieckie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2017 lipiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2014 grudzień
2014 październik
2014 sierpień
2014 lipiec
2014 czerwiec
2014 kwiecień
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik